اگر مجالس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف اهل بیت(ع) باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، در پیامی به پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله(ع)، که عصر امروز در این همایش، در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران قرائت شد، با اشاره به فلسفه قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و اهمیت نماز، تصریح کردند: اوج اهمیت نماز آن جا نمایان می‌شود كه امام حسین(ع) در میدان جهاد، به یاد نماز افتاده و این فریضه را در همان اول وقت اقامه می کنند.

معظم له در ادامه این پیام با توصیه به سخنرانان و مداحان به عنوان متولیان مجالس اهل بیت(ع) به خصوص حضرت سید الشهداء(ع)، یادآور شدند: مجالس را از نظر معرفتی پرباتر نمایند و بیشتر از اشعار حماسی و معرفتی استفاده كنید و ازسبك های سبك جدا بپرهیزید. همچنین در مدایح و مراثی و سخنرانی ها از كلماتی استفاده كنید كه از آن سوء استفاده نشود.

ایشان با اشاره به لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) در مجالس و محافل عزاداری حسینی، تاکید کردند: اگر مجلس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کردند: مداحان و سخنرانان همیشه خود را به سلاح تقوا و اخلاص مجهز كنند؛ چرا كه اگر اخلاص در سخنان، اشعا ر و مداحی ها باشد، موثر خواهد بود و ابلاغ رسالت به نحو بهتری انجام می پذیرد


موضوعات مرتبط: عزاداری بدون تبیین معارف اهل بیت(ع) دشمن را شاد می کند ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:53 | نویسنده : خادم الزینب |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.