مقام معظم رهبری ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تاکید بر رعایت خطوط قرمز، فرمودند: یک قدم از حقوق هسته‌ای ملت نباید عقب‌نشینی بشود.

به گزارش رجانيوز ، سخنرانی مهم حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشکوه 50هزار نفری بسیجیان در مصلای امام خمینی(ره) تهران
برخی از محورهای مهم سخنان مقام معظم رهبری به شرح زیر است:
*بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور ماست.
*حماسه زینب کبری(س) مکمل حماسه عاشوراست بلکه به یک معنا حماسه‌ای که بی زینب بوجود آورد، نگه دارنده حماسه عاشورا شد؛ تقارن هفته بسیج با این حماسه بزرگ را مغتنم باید دانست.
*زینب کبری(س) با چنان قدرتی سخن گفت که هم دشمن را تحقیر کرد و هم سختی‌هایی که دشمن تحمیل کرده بود را تحقیر کرد.
*حماسه زینبی در طول تاریخ جریان‌ساز شد؛ حرکت جامعه ما باید زینبی باشد.
*یکی از عوامل مولد این روحیه و صبر در زینب(س) و دیگر اولیاء‌الله صدق است؛ دل را صادقانه به راه خدا سپردن، خیلی مهم است.
* در جنگ اقتصادی، نظامی و هر میدان دیگری باید در مقابل دشمن ایستاد و به پشت به دشمن نکرد تا اراده و عزم شما بر دشمن غالب شود و آنوقت پیروزی از آن شماست و این وعده الهی است.
*عده‌ای نرمش قهرمانانه را دست برداشتن از آرمان‌ها و عقب‌نشینی از اصول تعبیر کردند، این‌ها خلاف و بدفهمی بود؛ نرمش قهرمانانه، مانور هنرمندانه و استفاده از روش‌های متنوع برای دستیابی به مقصود است.
*آیا نظام اسلامی بدنبال جنگ با دیگران است؛ جمله‌ای که از دهان سگ هار نجس منطقه یعنی رژیم صهیونیستی شنیده می‌شود که ایران تهدیدی برای جهان است؛ تهدید جهان آنهایی هستند که جز شر چیزی برای دنیا نداشته‌اند، مانند همین رژیم نامشروع.
*ما می‌خواهیم با همه ملت ها رابطه داشته باشیم. حتی ما با ملت آمریکا هم دشمنی نداریم ما با دولت آمریکا و استکبار مشکل داریم و مبارزه می کنیم استکبار یک واژه قرآنی است امروز رأس استکبار دولت آمریکاست.
* با برخورد غیرخردمندانه در همه عرصه‌ها مخالفیم؛ معتقدیم در همه برنامه‌‌ریزی‌ها باید با درایت و حکمت عمل کرد؛ اگر دوست و دشمن و نظام سلطه را نشناسیم چطور می‌توانیم با درایت حرکت کنیم.
* یکی از ویژگی‌های نظام استکبار، خود برتر بینی است. نتیجه‌ی خود را محور و اصل دانستن، این می‌شود که اجازه دخالت در سایر کشورها را برخود مجاز می‌دانند. دولتمردان آمریکایی طوری حرف می‌زنند که گویا مالک جهانند.
*شاخص دوم استکبار، حق‌ناپذیری است، نه حرف حق را می‌پذیرند و نه حق ملت‌ها را می‌پذیرند؛ بحث هسته‌ای ایران یک حق مسلم است که هر منصفی با شنیدن استدلال‌ها، قبول می‌کند اما استکبار زیر بار نمی‌رود.
*ویژگی دیگر استکبار اینست که جنایت علیه ملت‌ها را بر خود مجاز می‌داند و برای جان مردم ارزشی قائل نیستند؛ صدها مثال برای این ویژگی وجود دارد، از قتل عام بومیان تا حمله اتمی به هیروشیما.
*در تاریخ دو بار از بمب اتمی استفاده شده که هر دو بارش توسط همین آمریکایی‌هایی صورت گرفت که امروز خود را مسئول جلوگیری از حملات می‌دانند، دلشان هم می‌خواهد که اذهان فراموش کنند که فراموش نخواهد شد.
*یکی دیگر از ویژگی‌های استکبار، فریب‌گری و رفتار منافقانه است، سعی می‌کنند بر تن جنایت‌هایشان، لباس خدمت بپوشانند.
*ادعای حقوق بشر می‌کنند بعد هواپیمای مسافربری ایران را می‌زنند و 300 نفر را به قتل می‌رسانند، عذرخواهی که نمی‌کنند به آن نفر مدال هم می‌دهند؛ می‌گویند قتل‌عام در هیروشیما هزینه پایان دادن به جنگ جهانی بوده، در حالیکه 4 ماه قبل آن، جنگ خاتمه پیدا کرده بود.
* جنجال در دنیا راه انداختند که دولت سوریه از بمب شیمیایی استفاده کرده، من قضاوت نمی‌کنم چه کسی استفاده کرده بود، اما همین آمریکا که ادعا می‌کند خط قرمزش سلاح شیمیایی است، 500 تن از همین بمب‌ها به صدام داد.
*استکبار با این ویژگی‌ها نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی را تحمل کند مگر وقتی که مأیوس شود، جوانان و ملت ایران باید کاری کنند که دشمن مأیوس شود.
*برای استکبار سخت است که نظام ایران الگوی مردم منطقه شده، ملتی پیدا شده که نه تنها به آمریکا متکی نیست بلکه در برابر دشمنی‌های مدام آنها، روز بروز قوی‌تر شده است.
*کسی نگوید فلان کار در زمان فلان رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفت، همه‌شان یکی هستند؛ در برابر نظام جمهوری اسلامی یک سیاست دارند، اشتباه آنها اینست که ملت ایران را نشناخته‌اند.
*در دوران جنگ و بعد از آن و تا امروز، بسیج صداقت خودش را نشان داده و امتحان پس داده است؛ خیلی‌ها دلشان با بسیج است اما عضو مجموعه شما نیستند، آنها هم از نظر ما بسیجی‌اند.
*رفتار شما بسجی‌ها با آحاد مردم که خیلی‌هایشان به معنی کلمه بسیجی‌اند، باید جوری باشد که مایه جلب محبت و احترام برای نظام و کشور باشد؛ در همه جبهه‌های علمی، کاری و همه.
* تنها عامل برطرف کردن مزاحمت دشمن، اقتدار و ایستادگی ملت است.
*از یک طرف اصرار دارم که از مسئولین فعلی در بحث مذاکرات حمایت کنم، نیاز به کمک دارند و من هم کمک می کنم؛ از طرف دیگر اصرار دارم یک قدم از حقوق هسته‌ای ملت نباید عقب‌نشینی بشود، خطوط قرمز باید رعایت شود.
* از تهدیدات دشمن نباید ترسید. بنا دارند بر ملت ایران فشار بیاورند شاید ملت ایران تسلیم شوند. اشتباه می‌کنند، ملت ما را نشناخته‌اند. این ملت تهدید و فشار شما را به فرصت برای خود تبدیل خواهد کرد.
* پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرض، پشیمان کننده خواهد بود. آنچنان سیلی به متعرض خواهیم زد که هرگز فراموش نکند.
* تهدید مشمئزکننده نظامی توسط دشمن نشان می‌دهد که تحریم‌ها کارساز نبوده و آنها خودشان هم این را فهمیده‌اند. بجای تهدید کشورها بروید به وضع اسفبار اقتصادی‌تان برسید و فکری برای بدهی‌هایتان بکنید.
* حمایت از رژیم مفلوک صهیونیستی که اسم حیوان را هم برروی آنها نمی‌شود گذاشت، مایه بی‌آبرویی برای اروپایی‌ها خواهد بود. البته ملت فرانسه باید خودش راه علاجی برای آن پیدا کند.
* رژیم صهیونیستی یک رژیم تحمیلی است و هر چیزی با زور بوجود بیاید قابل دوام نیست و این رژیم هم دوام نخواهد آورد.
* در زمینه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، نقاط ضعفی داشته‌ایم که موجب شده دشمن احساس کند می‌تواند رخنه ایجاد کند. از تحریم به عنوان فرصتی برای شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف استفاده خواهیم کرد.
* امروز در درون بسیج، خوشبختانه شخصیتهای برجسته علمی، هنری، اجتماعی، و فعالان سیاسی ممتاز، کم نیستند. بسیج یک مجموعه انسانی روبه رشد و تعالی بوده و بعد از این هم باید باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:, | 23:25 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.