راههای کنترل شهوت

يکی از نيرومندترين غرايز بشر، نيروي شهوت و غريزه جنسی است. نيروی شهوت هنگام شکفتن دوره نوجواني شکفته ميشود و نوجوان را با مشکلاتی مواجه می کند.

راههای کنترل شهوت به این قرار است:


موضوعات مرتبط: راهکارهایی برای کنترل شهوت ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 10:56 | نویسنده : خادم الزینب |

ویژگی های دوست واقعی از زبان رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای

«عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ لَا تَکُونُ الصَّدَاقَةُ إِلَّا بِحُدُودِهَا فَمَنْ کَانَتْ فِیهِ هَذِهِ الْحُدُودُ أَوْ شَیْ‏ءٌ مِنْهَا فَانْسُبْهُ إِلَى الصَّدَاقَةِ وَ مَنْ لَمْ یَکُنْ فِیهِ شَیْ‏ءٌ مِنْهَا فَلَا تَنْسُبْهُ إِلَى شَیْ‏ءٍ مِنَ الصَّدَاقَةِ.
فَأَوَّلُهَا أَنْ تَکُونَ سَرِیرَتُهُ وَ عَلَانِیَتُهُ لَکَ وَاحِدَةً.
وَ الثَّانِی أَنْ یَرَى زَیْنَکَ زَیْنَهُ وَ شَیْنَکَ شَیْنَهُ.
وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا تُغَیِّرَهُ عَلَیْکَ وِلَایَةٌ وَ لَا مَالٌ.
وَ الرَّابِعَةُ أَنْ لَا یَمْنَعَکَ شَیْئاً تَنَالُهُ مَقْدُرَتُهُ.
وَ الْخَامِسَةُ وَ هِیَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ أَنْ لَا یُسْلِمَکَ عِنْدَ النَّکَبَات».
«شافی، ص ۶۵۱»
فى الکافى، عن الصّادق (علیه‌السّلام): «لا تکون الصّداقة الاّ بحدودها»
صداقت مرزهائى دارد که اگر این خطوط اصلى و این مرزها وجود داشت، صداقتى که آثار فراوان شرعى و برادرى شرعى بر آن مترتب است، مترتب خواهد شد؛ والاّ نه.
«فمن کانت فیه هذه الحدود او شى‌ء منها فانسبه الى الصّداقة»
حالا اگر همه‌ى حدود هم نبود، بعضى از این خطوط و مرزها باید باشد تا صداقت صدق کند.
"و من لم یکن فیه شى‌ء منها فلا تنسبه الى شى‌ء من الصّداقة فأوّلها ان تکون سریرته و علانیته لک واحدة ".

موضوعات مرتبط: ویژگی های دوست واقعی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 10:54 | نویسنده : خادم الزینب |
مفضل بن بشير مي گويد: همراه قافله اي به سفر حج مي رفتيم. در راه به قبيله اي از اعراب باديه نشين رسيديم . ضمن بحث و گفتگو درباره آن قبيله، شخصي گفت: در اين قبيله زني است كه در زيبايي و جمال نظير ندارد و در معالجه و درمان مارگزيدگي مهارتي عجيب دارد.
ما به فكر افتاديم كه آن زن را از نززديك ببينيم و براي ديدن آن زن زيبا، بهانه اي جز معالجه ي مارگزيدگي وجود نداشت.
جواني از همراهان ما كه از شنيدن اوصاف آن زن، فريفته جمال وي شده بود تكه چوبي را از روي زمين برداشت و پاي خود را با آن چوب به اندازه اي خراشيد كه خون آلود شد. سپس به عنوان درمان زخم مار به خانه ي آن زن رفتيم و او را از زيبايي مانند خورسيد درخشان ديديم.
آن جوان، خراش پاي خود را نشان داد و گفت: اين اثر نيش ماري است كه ساعتي پيش مرا گزيده است و اكنون مي خواهم كه مرا مداوا كني!
زن زيبا روزي نگاهي به خراش پاي جوان انداخت و پس از معاينه گفت: اين زخم مار نيست؛ ولي از چيزي كه به ادرار مار آلوده بوده، خراش برداشته و اين آلودگي بدن را مسموم كرده و علاج ناپذير است و من اين طور تشخيص مي دهم كه تا چند ساعت ديگر خواهي مرد.
جوان هوسران كه از ديدن طبيب ماهروي، خود را باخته بود و همه چيز را فراموش كرده بود، ناگهان به خود آمد و تازه متوجه شد كه در راه يك فكر شيطاني، چگونه جان خويش را در معرض خطر مرگ قرار داده است؛ اما ديگر كار از كار گذشته بود.
سرانجام وقتي خورشيد به ميان آسمان رسيد، جوان هوسران بر اثر مسموميتي كه از ناحيه چوب آلوده پيدا كرده بود ديده از جهان فرو بست و قرباني نگاه هوس آلود خود شد.


موضوعات مرتبط: عاقبت جوان هوسران ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 10:52 | نویسنده : خادم الزینب |
اگر مجالس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف اهل بیت(ع) باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، در پیامی به پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله(ع)، که عصر امروز در این همایش، در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران قرائت شد، با اشاره به فلسفه قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و اهمیت نماز، تصریح کردند: اوج اهمیت نماز آن جا نمایان می‌شود كه امام حسین(ع) در میدان جهاد، به یاد نماز افتاده و این فریضه را در همان اول وقت اقامه می کنند.

معظم له در ادامه این پیام با توصیه به سخنرانان و مداحان به عنوان متولیان مجالس اهل بیت(ع) به خصوص حضرت سید الشهداء(ع)، یادآور شدند: مجالس را از نظر معرفتی پرباتر نمایند و بیشتر از اشعار حماسی و معرفتی استفاده كنید و ازسبك های سبك جدا بپرهیزید. همچنین در مدایح و مراثی و سخنرانی ها از كلماتی استفاده كنید كه از آن سوء استفاده نشود.

ایشان با اشاره به لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) در مجالس و محافل عزاداری حسینی، تاکید کردند: اگر مجلس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کردند: مداحان و سخنرانان همیشه خود را به سلاح تقوا و اخلاص مجهز كنند؛ چرا كه اگر اخلاص در سخنان، اشعا ر و مداحی ها باشد، موثر خواهد بود و ابلاغ رسالت به نحو بهتری انجام می پذیرد


موضوعات مرتبط: عزاداری بدون تبیین معارف اهل بیت(ع) دشمن را شاد می کند ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:53 | نویسنده : خادم الزینب |

ملا محمدتقی مجلسی اصفهانی بزرگمردی بود که با همت بلند و نوشته های گران قدر خویش توانست به مذهب تشیع، رونقی ویژه بخشد.

 

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان به نقل از تبیان، ملا محمدتقی مجلسی اصفهانی مشهور به مجلسی اول، پدر بزرگوار علامه محمدباقر مجلسی و از دانشمندان بزرگ شیعه عصر صفوی است. وی در سال 1003 یا 1004 ه . ق در اصفهان دیده به جهان گشود و در سال 1070 ه . ق در همان‌جا از دار فانی رخت بربست.
او بزرگ مردی بود که با همت بلند و نوشته های گران قدر خویش توانست به مذهب تشیع، رونقی ویژه بخشد.

اگر از این دانشمند سترگ هیچ اثری از علم و فضیلت و کتاب های سودمند و تربیت شاگردان نامور باقی نمی ماند جز پرورش وآموزش فرزانه ای هم چون علامه محمدباقر مجلسی در دامان وی؛ برای شناخت مقام علمی و معنوی آن بزرگوار کافی بود.

محدث نوری در فیض قدسی درباره مقام مجلسی اول چنین می نویسد:


موضوعات مرتبط: ماجرای ملاقات علامه با امام زمان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:51 | نویسنده : خادم الزینب |

 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ظهر امروز در هفتمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی با تأکید بر آسیبهای برخی از هیئتها و عزاداریها گفت: یک سری از افرادی که به نظرم مغرض هستند و دوست دستگاه امام حسین(ع) و خیرخواه بساط امام حسین(ع) نیستند با چماق آسیب شناسی بنا دارند همه هیئتها و مجالس را بزنند.
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام والسلمین شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ظهر  28 آذرماه در هفتمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی(مداحان دانش آموز شهر تهران) که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد به ارائه سخن پرداخت.

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:49 | نویسنده : خادم الزینب |
از حضور عمار حکیم و نوری‌المالکی تا پیاده‌روی شیعیان ترکیه‌‌ای

میلیون‌ها عاشق دلباخته هرساله در ایام اربعین امام حسین(ع) پیاده و سواره خودشان را به حرم سیدالشهدا می‌رسانند.

خبرگزاری فارس: از حضور عمار حکیم و نوری‌المالکی تا پیاده‌روی شیعیان ترکیه‌‌ای
  •  
  •  

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:48 | نویسنده : خادم الزینب |
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش جماران متن بیانیه به این شرح است:



بسم الله الرحمن الرحیم



زوار قبر سیدالشهداء علیه السلام اگر بدانند کجا می روند و به زیارت چه کسی مشرف می شوند ، سر از پا در این سفر نمی شناسند.



جایی که می روند، به بیان کسی که کلام او به منزلۀ کلام خداست - چون حجت بالغه الهیه است - و مقصد آنان در این سفر عرش خداست.



و آنچه برای ایشان در این مقصد منتهای مطلب است، آن است که آنان زوار خدایند. قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: مَا لِمَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ علیه السلام ؟ قَالَ : کَانَ کَمَنْ‏ زَارَ اللَّهَ‏ فِی‏ عَرْشِهِ‏ . قَالَ: قُلْتُ: مَا لِمَنْ زَارَ أَحَداً مِنْکُمْ [ أَحَدَکُمْ‏ ]؟ قَالَ : کَمَنْ زَارَ رَسُولَ اللَّهِ‏ صلی الله علیه وآله.



حدیث صحیح که عقل را مبهوت می کند ، این است : عن ابن محبوب ، عن اسحاق بن عمار، قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: لیس نبیّ فی السموات والأرض إلا ویسألون الله تبارک وتعالی أن یؤذن لهم فی زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل ففوج یعرج.



هیچ پیغمبری نیست، یعنی از آن آدمی که شد صفی الله و مسجود تمام ملائکة الله، و آن نوحی که نهصد و پنجاه سال مردم را به خدا دعوت کرد و شد نجی الله ، و آن ابراهیمی که خدا او را مبتلا کرد به کلمات و بعد از تمام آن کلمات از نبوت و رسالت و خلت گذشت و به مقام امامت رسید ، و آن موسایی که خدا درباره او فرمود : ونادیناه من جانب الطور الأیمن وقربناه نجیا، و شد کلیم الله ، و آن عیسایی که از دم روح القدس به وجود آمد و شد کلمة الله و روح الله، همه اینان مسألتشان از خداوند تبارک وتعالی این است که به آنان اذن دهد که به زیارت قبر حسین بن علی علیهما السلام مشرف شوند.



آیا در آن بقعه چه غوغا است که مطاف تمام انبیا و اولوا العزم از فرستادگان خداست. فوجی از آسمان به زمین نازل و فوجی از زمین به آسمان صاعد، و آن فوج ، مرکب از ملائکه مقربین و انبیا و مرسلین است، و تا قیامت امر بر این منوال است.



خوشا به حال کسانی که قدر این نعمت را بدانند و بعد از این سفر که از هر گناهی پاکیزه می شوند ، مراقب باشند که خود را آلوده نکنند، و خدا و امام زمان علیه السلام را هرگز فراموش ننمایند.



و هر ماهی یک ختم قرآن بکنند و به روح رسول خدا صلی الله علیه وآله تا امام زمان علیه السلام نثار کنند و همه قرآنی را که در دوره ی سال برای چهارده معصوم قرائت کردند ، به حضرت ولی عصر صاحب العصر والزمان علیه السلام هدیه کنند، که این عمل آنان را با امام زمان علیه السلام محشور خواهد کرد و کسی که با او باشد با تمام انبیا و اوصیا است.



سزاور است کسانی که از ایران مشرف می شوند ، به نیابت امام هشتم علی بن موسی الرضا علیهما السلام بروند، و کسانی که از بلاد دیگر به آن حرم شرفیاب می شوند، به نیابت سائر معصومین علیهم السلام مشرف شوند، و در این سفر پر برکت چون نائب آن مقام رفیع هستند، نظر عنایت حضرت سید الشهدا علیه السلام به آن نائبان به رعایت منوب عنه آنان موجب سعادت دنیا و عقبی است.



والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:45 | نویسنده : خادم الزینب |



خواستگــاری حضــرت آدم

قتی که خداوند حضرت حوا را آفرید حضرت آدم با مشاهده او احساس علاقه و محبت نمود و از او پرسید : تو کیستی ؟

در این حال اثر حیا در چهره او ظاهر گردید و سکوت اختیار نمود .

  جبرئیل نازل شد و به حضرت آدم گفت : این زن ، حوّا است و او را خداوند باریتعالی برای تو آفریده است و همواره مونس و محرم و همدم تو خواهد بود. همین که حضرت آدم این سخن را شنید و دانست این نعمت خاص او آفریده شده به طرف حوّا آمد و گفت : پروردگارا حوا را به ازدواج من در بیاور .

  خداوند فرمود : مهر او را بپرداز تا او را برای تو تزویج نمایم .

  آدم ( علیه السلام ) عرض کرد : پروردگارا من چیزی ندارم .

  خداوند فرمود : ده بار بر محمد و آلش صلوات بفرست .

  سپس آدم ده بار صلوات فرستاد و خداوند حوا را به ازدواج او درآورد

  پس وقتی که صلوات مهر حوا باشد چرا مهر حورالعین نشود .

 امالی صدوق ج3 ص 434

 فضائل و آثار صلوات ص 19


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، خواستگــاری حضــرت آدم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 30 آذر 1392برچسب:, | 5:42 | نویسنده : خادم الزینب |

 

عاقبت هوس بازی!!

 

 مصطفی  لطفی  زندگی تأثر بار دختر و پسری را تحت عنوان غرفه الاحزان برای عبرت دیگران چنین شرح می دهد :

دوستی داشتم که بیشتر علاقه من به او بخاطر دانش و فضلش بود نه به جهت ایمان و اخلاقش ، همیشه از دیدن او مسرور می شدم و در محضرش احساس شادی می کردم . نه به عبادات و طاعات او توجه داشتم و نه به آلودگی و گناهانش ، او برای من فقط رفیق بود . سالیان دراز با هم رفاقت داشتیم ، در طول این مدت نه من از او بدی دیدم و نه او از من رنجیده خاطر شد . بخاطر یک سفر طولانی ناچار از رفیق محبوبم جدا شدم ولی تا مدتی با هم نامه نگاری می کردیم و از حال هم باخبر بودیم . مدتی گذشت و نامه ای از او به من نرسید و این وضع تا پایان سفرم ادامه داشت . پس از مراجعت از سفر برای دیدار دوستم به در خانه اش رفتم ، از آن منزل رفته بود همسایگان گفتند  خیلی وقت است از اینجا رفته و خبر نداریم به کجا تغییر مسکن داده . برای پیدا کردنش خیلی تلاش نمودم ولی او را پیدا نکردم ، رفته رفته مأیوس شدم تا جائی که یقین کردم او را از دست داده ام و دیگر راهی برای رسیدن به او ندارم .


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 14:1 | نویسنده : خادم الزینب |


 

 

 

باز شب جمعه و ندای ملائک :

 وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیازت دیدی ،

 

 نگو خدا با من قهر است ؛

 

او به تمام کائنات فرمان سکوت داده

 

 تا حرف دلت را بشنود ،

 

پس حرف دلت را به او بگو...

معبودا! خواهش می کنم منو ببخش..

 



موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 13:52 | نویسنده : خادم الزینب |

شیخ انصاری و احترام به مادر

شیخ انصاری مادرش را تا نزدیک حمام به دوش می گرفت و او را به زن حمامی می سپرد ، می ایستاد تا او را به خانه برگرداند. هر شب به دست بوسی او می رفت و صبح با اجازه او از خانه بیرون می رفت .

پس از مرگ مادر به شدت گریه می کرد و می فرمود : گریه ام برای این است که از نعمت بسیار مهمی چون خدمت به مادر محروم شدم .

شیخ پس از مرگ مادر با کثرت کار و تدریس و مراجعات ، تمام نمازهای عمر مادرش را خواند با آنکه مادر ایشان از متدینه های روزگار بود .  

« نظام خانواده در اسلام »

 

علامه طباطبائی می فرماید :

احسان و نیکی به پدر ومادر بعد از توحید پروردگار از واجب واجبات است همان گونه که حقوقشان بعد از شرک ورزیدن به خدا از اکبر کبائر می باشد لذا آن را بعد از ذکر توحید بیان کرده و بر سایر احکام مذکور آن را مقدم داشته است . تفسیر المیزان

 


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، تواضع شیخ اعظم در مقابل مادر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 13:51 | نویسنده : خادم الزینب |

 

نکته ای عجیب

 

 وقتی حضرت موسی (علیه السلام) مبعوث به رسالت شد ، دستور آمد که دربرخورد با فرعون با زبان نرم و لین سخن بگوید ، پرسید چرا ؟ پاسخ شنید: او پانزده سال زحمت تو را کشید و از ایام شیرخوارگی تا جوانی برای بزرگ کردن تو متحمل رنج و مشقت شد ، بنابراین نسبت به تو بوی حق پدری می دهد و تو نباید با او بلند بلند صحبت کنی و با خشونت با او روبرو شوی .

 

نظام خانواده در اسلام ص478

 



موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 13:49 | نویسنده : خادم الزینب |

نکته ای ظریف

در تفسیر منهج در توضیح آیه6 سوره ضحی

« الم یجدک یتیما فآوی »

آمده که خداوند متعال به رسولش فرمود :

من قبل از ولادت تو پدرت را از دنیا بردم و در ایام کودکی ،

 مادرت را به آخرت منتقل کردم ،

 چون اگر زنده می ماندند ،

تحمل بار نبوت و بار ادای حقوق پدر ومادر برای تو کمر شکن می شد .


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، علت یتیمی پیامبر اعظم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 13:48 | نویسنده : خادم الزینب |

زن چگــونه موجـــودی است ؟


مدتی است سوالاتی بشرح ذیل ذهنم را مشغول کرده است :

اگر زنان ناقص العقل هستند چرا زودتر از مردان  به سن تکلیف می رسند ؟

 

آیا خداوند متعال مقام مادری و نقش تربیتی را به یک عنصر کم عقل سپرده است ؟

 

اگر مقصر اصلی در فساد اجتماعی و اخلاقی زنان هستند پس آیه قرآن

« الرجال قوامون علی النساء » کجا کاربرد دارد ؟

 

اگر می گویند با زنان مشورت کنید و برخلاف آن را انجام دهید !!!

 

پس چرا بسیاری از زنان شعور ، معرفت و عقل و درکشان از مردان بیشتر است

و این را در طول تاریخ اثبات کرده اند ..

و ...

 

البته ناگفته نماند برخی سیاسیون هم برای رأی گرفتن از جامعه زنان مطالبی را عنوان می کنند

که موقعیت اجتماعی زنان و مردان را در جامعه متزلزل کرده است  !!!

 

نگاه دین نسبت به زنان و جایگاه آنان در جامعه و زندگی زناشوئی چیست ؟

 

علت پیدایش چنین مطالب توهین آمیز و نسبت دادن  آن به دین را در روزهای آینده

آماده و خدمت شما بزرگواران ارائه خواهم نمود .


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 13:46 | نویسنده : خادم الزینب |

خیلی گشته بودیم ،نه پلاکی ،نه کارتی، چیزی همراهش نبود.لباس فرم سپاه به تنش بود.چیزی شبیه دکمه پیراهن در جیبش نظرم را جلب کرد.خوب که دقت کردم،دیدم یک نگین عقیق است که انگار جمله ای رویش حک شده.خاک و گِل ها را پاک کردم.دیگر نیازی نبود دنبال پلاکش بگردیم.روی عقیق نوشته بود:((به یاد شهدای گمنام)).  

  

جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, | 15:7 | نویسنده : خادم الزینب |
ابو سعید خدرى گوید:

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: اى مردم (مؤمنان)! على را دوست بدارید زیرا که گوشت او گوشت من، و خون او خون من است، خداوند لعنت کند دسته هائى از امّت مرا که پیمان مرا درباره او تباه ساختند، و سفارش مرا درباره اش به فراموشى سپردند، راستى که آنان هیچ گونه بهره اى نزد خدا ندارند.

 

 

برگرفته از:

کتاب ترجمه امالی شیخ مفید(ره) (دانلود کتاب)



برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, | 15:6 | نویسنده : خادم الزینب |
سعید بن یّسار گوید:
از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که مى فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بهنگام مرگ جوانى بر بالین وى حاضر شد، باو فرمود: بگو:
لا اله الا اللّه، پس چندین بار زبانش گرفت. حضرت به زنى که بر بالین او نشسته بود فرمود: این جوان مادر دارد؟ عرضکرد: آرى، منم مادرش. فرمود: تو بر او خشمگین و ناراضى هستى؟ عرضکرد: آرى، شش سال است که با او سخن نگفته ام. حضرت باو فرمود: از وى راضى شو، عرضکرد: خداوند از او راضى باشد برضایت شما اى رسول خدا.
پس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به آن جوان فرمود: بگو: لا اله الّا اللّه ، و او گفت.
پیامبر (صلی الله علیه و آله) باو فرمود: چه مى بینى؟ گفت: مردى سیاه چهره، زشت رو، با لباس چرک و بدبو، که در این لحظه نزدیکم آمده و گلویم را گرفته مى فشارد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) باو فرمود: بگو:
یا من یقبل الیسیر، و یعفو عن الکثیر، اقبل منّى الیسیر، و اعف عنّى الکثیر، انّک أنت الغفور الرّحیم (اى کسى که عمل اندک را مى پذیرى، و از گناهان فراوان در مى گذرى، عملى اندک را از من بپذیر، و از گناهان فراوان من بگذر، همانا که تو بخشنده و مهربانى).

پس جوان این کلمات را گفت، پیامبر (صلی الله علیه و آله) باو فرمود: نگاه کن چه مى بینى؟ گفت: مردى را مى بینم سپید چهره، زیبا رو، خوشبو، و خوش لباس که نزدیکم آمده، و آن مرد سیاه را مى بینم که از من رو گرداند و دور شد. حضرت فرمود: دعا را تکرار کن. او تکرار کرد، فرمود: چه مى بینى؟ گفت: دیگر آن مرد سیاه را نمى بینم، و این مرد سپید را مى بینم که نزدیکم آمده است. سپس بر همین حالت جان سپرد.

 

 

برگرفته از:

  کتاب ترجمه امالی شیخ مفید(ره) (دانلود کتاب)


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, | 14:56 | نویسنده : خادم الزینب |


اغفــال زنــان و مــردان  ..

مردان فطرتا  اسیر شهوتند و بیشتر از ناحیه چشم و نگاه بخصوص به صورت زنان نامحرم  

ضربه می خورند !! 

 

زنان فطرتا اسیر محبتند و بیشتر از ناحیه تکلم و شنیدن کلمات عاشقانه مردان نامحرمان  

آسیب می بینند !!

  لذا به مردان و زنان توصیه اکید شده  چشم خود را از نامحرم بپوشانند و

بیشتر از چند کلام آن هم در ضروریات با نامحرم صحبت نکنند . 

 

توضیــح : 

آقایان از مسیر دیداری عاشق می شوند    

و زنان از راه شنیداری ...

  به  روایتی از امام معصوم در کتاب میزان الحکمه برخوردم خیلی برام جالب بود

 

 مضمون حدیث این بود ، حضرت فرمودند :

  تمام زیبائی زن در صورت و تمام زیبائی مرد در تکلم اوست ..


موضوعات مرتبط: حجة الاسلام شریفی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, | 14:49 | نویسنده : خادم الزینب |

http://mahdie-fatemeh.persiangig.com/hoseyn.jpg


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, | 15:30 | نویسنده : خادم الزینب |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.